בטיחות וגהות בעבודה

בטיחות בעבודה  –  לחזור הביתה בריאים ושלמים

 עשרות אלפי עובדים בישראל נפגעים מדי שנה בתאונות עבודה. עשרות מהם מקפחים את חייהם ועוד רבים אחרים נשארים נכים או סובלים מנזקים קשים לצמיתות. תאונות עבודה נוצרות כתוצאה מכשל כלשהו בתהליכי העבודה וברוב המקרים מקור הכשל הוא הגורם האנושי. הקפדה על בטיחות בעבודה נועדה למזער את הסיכונים לפגיעה והמודעות לנושא של בטיחות בעבודה הולכת ותופסת מקום חשוב בתודעתם של מקבלי ההחלטות בשנים האחרונות. חוקים ותקנות חדשים, שמטרתם הגנה על העובד מפני פגיעה, נולדים מדי שנה וההשקעה של מקומות עבודה בשמירה על בטיחות בעבודה של עובדיהן הולכת וגדלה.

 במרבית תאונות העבודה חוזרים ועולים אותם גורמים, אשר הקפדה יסודית עליהם עשויה הייתה, בסבירות גדולה, למנוע את התאונה. לכן על ידי הקפדה יתרה על מספר כללים בסיסיים של בטיחות בעבודה ניתן להפחית משמעותית את הסיכון להיפגע  –

 1.      שימוש בציוד מגן אישי  –  נדבך חשוב של בטיחות בעבודה הוא שימוש בציוד המגן האישי המתאים לכל סוג של עבודה  –  ציוד להגנת הנשימה, ציוד להגנת העיניים, קסדות ובגדי מגן, נעלי בטיחות וכפפות, רתמות בטיחות וכל אמצעי אחר, בהתאם לסוג העבודה והסיכונים הנובעים ממנה.

 2.      הדרכה  –  הדרכה היא אחד הכלים המשמעותיים ביותר להקניית הרגלי בטיחות בעבודה נכונים והדרכת בטיחות בעבודה חייבת להינתן לכל עובד חדש, גם אם אינו חשוף באופן ישיר לסיכונים. על כל עובד להכיר את כלל הסיכונים במקום העבודה שלו וכן להכיר לעומק את הסיכונים הספציפיים הכרוכים בעבודה שהוא מבצע. גם עובדים ותיקים צריכים לעבור מעת לעת הדרכת בטיחות בעבודה, המתמקדת בהכרת הסיכונים אליהם הם חשופים ומציגה מקרי תאונות הקשורים אליהם.

 3.      משמעת ואכיפה  –  חשוב לנקוט כל אמצעי על מנת לוודא כי הכללים אשר נועדו להגן על העובדים נאכפים בחומרה, ובמיוחד כללים הנוגעים לתנועת אנשים ומכונות באזורים שונים במקום העבודה. יש להקפיד כי גם אורחים, עובדים זמניים ועובדי קבלן, מקבלים הדרכה נאותה בכל הקשור לשמירה על תנאי בטיחות בעבודה נאותים.

 4.      עבודה בגובה  –  תאונות עבודה רבות נגרמות עקב עבודה לא בטוחה בגובה והוראות הבטיחות לעבודה בגובה הוחמרו מאוד בשנים האחרונות. חשוב לוודא כי הציוד המשמש לעבודה בגובה תקין ונבדק תקופתית וכי העובדים מודעים היטב לסיכונים הכרוכים בשימוש במכשירי הרמה ולאופן התפעול הנכון שלהם.

להזמנות דילוג לתוכן